Menu

czwartek, 16 kwietnia 2015

Kwadraty, kwadraty i jeszcze raz kwadraty

czyli motyw przewodni jaki pojawił się w zaprojektowanej przeze mnie łazience. Chyba mam słabość do łazienek black&white bo i tym razem podobnie jak u siebie postawiłam na kontrast czerni i bieli przełamany kolorowymi dodatkami. 


Niestety nie mam zdjęć łazienki przed remontem i nie mogę pokazać Wam jak wyglądała przed metamorfozą, a była ona totalna. Całe pomieszczeni od góry do dołu pokrywały seledynowe płytki, tylko podłoga była szara. Wyglądała jak szpitalna.


Kilka elementów w łazience to efekt decyzji inwestorów. Na przykład brak umywalki, która w tak małym, wąskim pomieszczeniu nie mogła być zbyt duża. Poprzednia znajdowała się na przeciwko toalety i z racji na niewielkie gabaryty była niefunkcjonalna i zupełnie nieużywana. Jej rolę spełniała i nadal spełnia wanna. Ta również została wybrana przez samych inwestorów z racji na pożądaną szerokość i zwężający się kształt.


Reszta to już moje dzieło. Postanowiłam, że aby nieco optycznie powiększyć przestrzeń użyję białych płytek. Jak widzicie motywem przewodnim tego pomieszczenia jest kwadrat dlatego i płytki mają taki kształt. Ich dodatkową zaletą była bardzo atrakcyjna cena. Pas mozaiki z asymetrycznie nierozmieszczonymi czarnymi kwadratami okalający całe wnętrze optycznie je poszerzył. Za to obudowa wanny została wykonana z czarnej, szklanej mozaiki, która ją wizualnie zmniejszyła. 


Na suficie zawisł przemalowany z brązowego na czarny kwadratowy plafon, a na przeciwko toalety pojawiło się kwadratowe, podświetlane lustro z Obi. Jego oprawa też była ciemnobrązowa i została przemalowana na czarno, a następnie zabezpieczona lakierem. Tak wyszło zdecydowanie taniej.
Całość dopełniają kwadratowe czarno-białe szafeczki na niezbędne w łazience kosmetyki.



I jak Wam się podoba?

21 komentarzy:

  1. Dobrowolna rezygnacja z umywalki to odważny krok - o ile gospodarze są przyzwyczajeni to goście mogą być nieco zaskoczeni. Czy to jedyna łazienka w domu? Bardzo podobają mi się te kwadratowe szafeczki i czarna obwódka przy suficie. Mimo białych płytek nie jest nudno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łazienki są dwie. Choć ja osobiście też nie wyobrażam sobie łazienki bez umywalki to była świadoma decyzja gospodarzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje kolory, mój styl ! Też moja nowa łazienka jest b&w. Twój projekt rewelacyjny. Bardzo podobają mi się te szafki kwadraty!
    Zapraszam do siebie.
    grey-home.blogspot.com
    Patti

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie wygląda ta łazienka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ta mała mozaika. wszystko ładnie dopasowane i funkcjonalne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na tę mozaikę zwróciłam szczególna uwagę :) Bardzo fajnie wygląda w całości i te szafki się świetne :)

      Usuń
  6. Bardzo przyjemna łazieneczka:) pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolorki super, takie lubię, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolory co prawda nie moje, ale ładnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Łazienka wyszła bardzo fajnie, Kolory i połączenie mozaiki z kwadratowymi półkami, oświetleniem, lustrem itd. bardzo dobry pomysł. Zielone dodatki fajnie współgrają z całością. Jedyne co bym zmienił to płytki, które zostały wybrane chyba ze względu na opisaną "dodatkową zaletę". Ja zdecydowałbym się na kwadratowe, całkiem "płaskie" (bez zaokrąglonych brzegów) płytki i może położył je "bez fugi".

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo interesujący design łazienki. Drobne płytki nadają stylu pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna łazienka! kafelki świetnie się komponują! :) Bardzo na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się ten motyw. Wygląda super i bardzo elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie małe łazienki to nie lada wyzwanie ale poradziłaś sobie świetnie :) bardzo fajnie wszystko wygląda :D zapraszam na mojego bloga wnętrzarskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łazienka wygląda wręcz geometrycznie, ja chyba wprowadziłabym tez inne formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie, prosto i elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajnie, ale te szafeczki kwadratowe nie podobają mi się. Ważne że właścicielom się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się Twoja łazienka. Ja też za niedługo będę remontowała swoją, więc szukam jakichś inspiracji. Lubię łazienki urządzone w całości na biało, więc może na taką się zdecyduję ;).

    OdpowiedzUsuń
  18. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wcale się nie dziwię Twojej słabości, biel i czerń jest przepiękna i wszędzie pasuje. Łazienka jest śliczna, a małe kwadraciki... to najlepszy dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepraszam za szczerość, ale łazienka jest bardzo zwyczajna. Nie ma w niej nic co przyciągaloby wzrok. Toaleta ze zbiornikiem na wodę, który teraz raczej zastępuje się zabudowanym systemem np. Geberit, do tego brak nawet małej umywalki. Szału nie ma, ale jak ktoś lubi pokazywać, co ma, to oczywiście można...

    OdpowiedzUsuń